joor joor .

joor

عسل کنار چه نوع عسلی می باشد؟

عسلی که 50 % گیاه غالب تغذیه شده آن گیاه کنار باشد را عسل کنار یا سدر می نامند . عسل کنار یا عسل سدر در ابتدای برداشت به رنگ روشن و به همراه کف فراوان است که به مرور زمان رنگ آن به تیره تغییر می کند .

دلیل کف کردن عسل نا مرغوب بودن آن نیست بلکه وجود ماده ای در این عسل موجب کف کردن آن می شود . در صورتی که در مجاورت گرما قرار گیرد و یا داخل آب گرم قرار گیرد مجددا عسل کنار کف می کند . رویش درخت کنار در مناطق جنوبی ایران اتفاق می افتد ، یکی از مقوی ترین عسل ها عسل کنار می باشد ، این عسل برای افرادی که به بیماری دیابت مبتلا هستند توصیه می شود .

 عسل کنار خوب را از ما بخواهید. 

 

عسل کنار اصل :

عسل کنار اصل ، یکی از روش های تشخیص اصل طبیعی از عسل غیر طبیعی انجام آزمایش می باشد ، و عسلی که در آزمایشگاه خلوص آن تایید شود معتبر تر از عسلی می باشد که خودمان بخواهیم در مورد خلوص آن مطمئن شویم . روش هایی که برای تشخیص عسل طبیعی از عسل غیر طبیعی وجود دارد این است که عسل طبیعی مستقیم به ته لیوان می رود و در آب حل نمی شود .

یکی از راه های بسیار خوب برای تشخیص عسل طبیعی از عسل غیر طبیعی شکرک زدن عسل می باشد ، در صورتی که عسل شکرک زده باشد ، شکرک عسل طبیعی نباید مانند آب نبات سفت باشد و به دندان بچسبد اما کمی سفت هست و اما زیر دندان احساس سفتی آن حس نمی شود .

زمان برداشت عسل کنار :

زمان برداشت عسل کنار یا همان عسل سدر از اواخر تابستان آغاز می شود و تا اواسط پاییز ادامه می یابد . عسل گیاه کنار دارای طبع سرد می باشد .

 

خواص عسل کنار وحشی :

خواص عسل کنار وحشی ، خاصیت درمانی عسل کنار وحشی از سایر عسل ها بیشتر می باشد . در زیر به برخی از این خواص اشاره می کنیم :

التیام زخم :

عسل کنار به دلیل خواص آنتی بیوتیک و ضد عفونی کنندگی در بهبود زخم ها از عملکرد و سرعت بالاتری برخوردار

می باشد. عسل کنار با کمک کردن به بافت های آسیب دیده سطح داخلی و خارجی پوست به درمان زخم ها کمک می کند .

درمان زخم های گوارشی :

عسل کنار با مساعد کردن عملکرد معده به درمان زخم های گوارشی معده و روده کمک می کند .

کاهش کلسترول :

جهت پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی از عسل کنار استفاده کنید . این عسل با کاهش کلسترول و چربی خون در بهبود عملکرد دستگاه قلب و عروق کمک می کند .

افزایش سیستم ایمنی بدن :

از عسل کنار جهت افزایش قوای جسمانی و رفع ضعف بدن و در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است .

کاهش دمای بدن :

از خواص عسل کنار کاهش دمای بدن می باشد . این عسل به دلیل طبع سردی که دارد برای افراد گرم مزاج مناسب می باشد .

درمان کم خونی با استفاده از عسل کنار

درمان عفونت رحم با استفاده از عسل کنار

کف کردن عسل کنار :

کف کردن عسل کنار ، عسل گیاه کنار کف می کند ، برخی از افراد معتقدند که علت کف کردن عسل کنار نا مرغوب بودن عسل می باشد در صورتی که طبیعت گیاه این عسل به گونه ای می باشد که پس از برداشت کف کرده و پس از مدتی کف آن خوابیده و رنگ عسل از روشنی به رنگ تیره مایل می شود در صورتی که این عسل تحت حرارت قرار گیرد و یا در آب گرم قرار گیرد مجددا کف می کند و تا زمانی که کف آن بخوابد زمان نیاز می باشد .

برای سفارش انواع عسل طبیعی و کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های 02191015584 و 09905451755 تماس حاصل فرمایید. در ضمن برای سفارش اینترنتی به قسمت فروشگاه آراماس مراجعه نمایید.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۱۸:۱۰ توسط:آوا موضوع: نظرات (0)